Велика школа Љубише Рајића

13.05.2014, 14:52.
blank-image

Трибина – Да ли је знање роба?

Учествују: Александар Стојановић и Андреа Јовановић
Модерира: Андреј Цветић

У оквиру Форума „Велика школа Љубише Рајића“, покренутог током 2013. године до сада је реализовано десет програма посвећених актуелном друштвеном статусу студената, односно статусу знања у оквирима високошколског образовног система у Србији.

Предстојећу трибину иницира и реализује студентско удружење ЦДА – Центар за друштвену анализу:
“Кроз дијалог желимо да утврдимо на који начин реформе високог образовања и нове стратегије које су оличене у Болоњском процесу доприносе евалуацији знања, те његовог прилагођавања тржишту рада у Србији данас. Намера нам је да расправљамо о статусу знања (конкретније универзитетског образовања) у капитализму на њиховом апстрактном нивоу, али и у контексту ширих кретања у образовној политици, попут питања о финансирању високог образовања, његове доступности и самог организовања процеса студирања, као и процесу постсоцијалистичке трансформације у којој се Србија налази.

Предвиђено је да се разговором обухвате следеће теме:
1. Организација високог образовања у Србији и нове образовне политике? Који су разлози реструктурирања универзитета у Србији? По чему се систем након Болоњске реформе разликује од претходног система високог образовања?
2. Који је циљ Болоњске реформе? Каква је функција високог образовања у Србији пре и након реформе? Положај студената/професора на универзитету у Србији, након Болоњске реформе – статус људског капитала? Положај капитала у образовном процесу? Студирање, рад и увођење универзитета на тржиште – питање чијег профита? Улога државе у заштити образовног процеса од нестабилности тржишних кретања?
3. Да ли је оваква образовна политика способна да реши проблеме високог образовања? Како финансирати високо образовање? Да ли је могуће учинити високо образовање доступно свима политикама приватизације јавног сектора? Какви извори финансирања би били могући и адекватни за универзитете у Србији?
4. Какав приступ високом образовању нам је заиста потребан у контексту постсоцијалистичке трансформације и приватизације јавног сектора? Која врста образовне и радне политике би моглао да се носи са проблемом одлива мозгова, те запошаљавањем студената?”

Андреа Јовановић је апсолвенткиња на Филозофском факултету у Београду. Њени теоријски интереси покривају критику политичке економије, марксистички феминизам и теорије рада у капитализму. Чланица је Колектива Герусија (Нови Сад, Београд) и Центра за друштвену анализу (Београд). Писала је за часописе Ствар, Зарез и Билтен, као и за портале Бетон и Пешчаник.

Александар Стојановић је студент мастер студија на Филозофском факултету у Београду. Његови интереси су критика политичке економије, хетеродоксне економије и Марксова теорија вредности. Члан је колектива Герусија (Нови Сад, Београд) и Центра за друштвену анализу (Београд). Писао је прилоге за чсописе Ствар и Билтен, као и за портал Бетон и Пешчаник.

Андреј Цветић је студент социлогије на Филозофском факултету у Београду и члан Центра за друштвену анализу.

Центар за друштвену анализу (ЦДА) је студентска организација са седиштем на Филозофском факултету Универзитета у Београду, основана са циљем унапређења критичке друштвене анализе. Циљеви ЦДА су, између осталог, популаризација друштвених наука, подстицање студената и студенткиња на бављење друштвеном анализом и подстицање интердисциплинарног приступа у науци, а посредством организовања образовних садржаја, трибина, семинара и читалачких група, као и путем издаваштва.

 

Реализацију пројекта финансијски су подржали:
Амбасада Краљевине Норвешке у Београду и Град Београд – Секретаријат за културу

Loading...