režija: Aleks de la Iglesija; scenario: Aleks de la Iglesija, Horhe Gerikaećevarija; fotografija: Kiko de la Rika muzika: Đoan Valent; uloge: Ugo Silva, Mario Kasas, Haime Ordonjes, Karmen Maura, Makarena Gomes, Santjago Segura
Nagrade:
GOJA – ženska sporedna uloga (Terele Pavez) produkcija, zvuk, kostim, specijalni efekti, montaža, scenografija, šminka
BRISEL – Zlatni gavran za najbolji film, nagrada publike
PORTO – nagrada publike, nagrada za međunarodni deo programa
TORONTO – 3. mesto po glasovima publike
Ovo je najnoviji filma kultnog španskog rediteja Aleksa de la Iglesije našoj publici poznatog po filmovima Akcija mutanata, Sudnji dan, Perdita Durango, Ferpektni zločin, Grešna zajednica, Poslednji cirkus, Kako sreća hoće…
Kao i sve druge, i ovaj film Aleksa de la Iglesije teško je prepričati zato što je i on krcat neočekivanim događanjima, obrtima, sarkastičnim komentarima, pomalo histeričnom baroknošću koje od ovog filma čine koktel od koga vam se vrti glavi. U suštini, to je De la Iglesijina nova provokacija na temu aktuelnog ljudskog stanja svesti, a posebno njemu uvek intirigantnog, lajtmotivskog odnosa prema religiji.
Dakle, dvojica muškaraca koji su ostali bez posla, posle pljačke banke beže od policije i bivše žene jednog od njih. Usput zarobe i taksistu koji iz svog očaja postaje dobrovoljni član njihove družine i maloletnog sina jednog od pljačkaša kome se cela ideja o bekstvu iz svakodnevice i od naporne majke, jako dopala. Želeći da se domognu Francuske, oni stižu do mračnih šuma Navare gde upadaju u kandže plemena žena-veštica koje se hrane ljudskim mesom.
Kao i uvek do sada, za ostvarenje svojih komplikovanih i sasvim neobičnih autorskih ideja, Aleks de la Iglesija je okupio izvanrednu glumačku ekipu u kojoj su dva najpopularnija španska glumca, seks simboli Ugo Silva i Mario Kasas, ali i prva dama španskog fima Karmen Maura, izvanredni Santjago Segura i manje poznati ali savršeni Haime Ordonjes i Terele Paves.