X Festival orgulja: Kei Koito (Japan)

11.07.2010, 16:38.
blank-image

Dijalog između muzike Johana Sebastijana Baha i Erika Godibera, pesma našeg vremena

Program koncerta:

Erik Godiber: Jetées (Jetty) I *
1936

J. S. Bah:   Fantasia c-moll, BWV 562
1685-1750
Ouvertüre, BWV 831
(Ouvertüre nach Französischer Art/Klavierübung II, played in c)

Erik Godiber: Jetées II *

J.S. Bah: “Nun komm’ der Heiden Heiland”, BWV 659, (Achtzehn Choräle von verschiedener Art)

“Wachet auf, ruft uns die Stimme”, BWV 645; (Schüblerschen Choräle)

Erik Godiber Jetées III *

J.S. Bah: Ich ruf zu dir, Herr Jesu Christ, BWV 639; (Orgelbüchlein)

Adagio, BWV 1016 (iz Sonate für Violine und Cembalo E-Dur), transkripcija za orgulje: Kei Koito

Erik Godiber: Jetées IV *

J.S. Bah: Sonatina, BWV 106 (Cantata „Gottes Zeit ist die allerbeste Zeit/Actus tragicus“)
transkripcija za orgulje: Gilmnt

Valet will ich dir geben, BWV 736

E. Godiber: Jetées V *

J.S. Bah: Toccata und Fuge d-moll, BWV 565

*Kompozicije “Jetées” Erika Godibera će biti svirane kao work in progress

Kei Koito je rođena u Kjotu, staroj prestonici Japana, u porodici umetnika. Počela je da uči klavir sa šest, a potom violončelo i pevanje. Sa 12 godina je otkrila orgulje, te se ubrzo opredelila samo za ovaj instrument. Diplomirala je na Nacionalom univerzitetu lepih umetnosti i muzike u Tokiju i na Konzervatorijumu u Ženevi gde je osvojila nekoliko prestižnih nagrada. Potom je studirala orgulje u klasama Pjera Segona i Havijera Darasa, ranu muziku u klasi Luidjija Ferdinanda Taljavinija, i baroknu muziku u klasi Rajnharda Gebela. Prvenstveno se bavi muzikom XVI, XVII i XVIII veka. Snimila je nekoliko izdanja, mahom su u pitanju dela Johana Sebastijana Baha, na čuvenim istorijskim orguljama. Publika i medjunarodna kritika je sa velikim oduševljenjem primila njena CD izdanja. Ova muzičarka je poznata po sjajnim koncertnim izvodjenjima i romantičarskog repertoara, posebno Šumana, Rojbeka i Lista. Izmedju 1978. i 1996. godine je izvodila i mnogobrojna savremena dela, kako ona premijerno, tako i ona koja su pisana samo za nju. Nakon serije izvanrednih koncerata u Viktorija Holu u Ženevi i koncertnoj dvorani Moris Ravel u Lionu, započinje medjunarodna koncertna aktivnost ove muzičarke. Redovno nastupa kao solista na najprestižnijim festivalima i u koncertnim dvoranama širom Evrope, Azije, Severne i Južne Amerike. Kei Koito je saradjivala sa čuvenim baroknim orkestrom Musica Antiqua iz Kelna i ansamblom Žila Binšoa. Izvodila je dela Hajdna i Rajnbergera sa Kamernim orkestrom iz Lozane, ali i Pulenkov koncert za orgulje sa švajcarskim orkestrom Orchestre de la Suisse Romande. Počela je da predaje orgulje na Konzervatorijumu u Lozani 1992. godine. Često predaje na mnogobrojnim majstorskim radionicama interpretaciju dela Johana Sebastijana Baha i njegovih sledbenika, koje se održavaju u značajnim obrazovnim institucijama širom sveta, kao što su Kraljevska muzička akademija u Londonu, Austrijska akademija za baroknu muziku u Gmundenu kod Salcburga, potom na konzervatorijumima u Ruanu, Kvebeku, Buenos Airesu i univerzitetima širom Sjedinjenih Američkih Država. Član je žirija na raznim medjunarodnim takmičenjima orguljaša. Uprkos svojim mnogobrojnim profesionalnim obavezama, našla je ipak vremena da započne Festival Bahove muzike u Loyani 1997. godine, čiji je umetnički direktor. Kei Koito je dobila stipendiju Fondacije Pro Arte, koja je deo Federalne kancelarije za kulturu Švajcarske, kao vid priznanja za njen ogroman doprinos muzičkoj umetnosti.Njeno ime se pojavljuje u izdanje Zbornika izvodjača (Pariz, Robert Lafon, 1995) kao i u medjunarodnom izdanju Ko je ko u muzici (Kembridž, Dejvid M. Kamings, 1998/1998).

Loading...