Na programu su dela Kabezona, Gabrijelija, Bukstehudea, Freskobaldija, Barija, Baha, Mufeta i Skarlatija
Kristofer Stembridž je studirao jezike na Kembridžu i muzikologiju na Oksfordu. Dobitnik je nagrade Turpin kao stipendista Kraljevskog koledža za orguljaše. Nakon dvadeset godina pedagoškog rada na Nacionalnom Univerzitetu Irske u Korku, odlazi u Italiju gde trenutno živi i redovno drži majstorske radionice o renesansnim orguljama. Radio je kao profesor orgulja i čembala u Breši (Scuola di Musica Santa Cecilia) i u Sijeni (Accademia Chigiana). Poslednjih godina putuje širom Evrope, Rusije i Severne Amerike gde nastupa i drži predavanja i seminare na univerzitetima i konzervatorijumima. Nedavno je počeo da sarađuje sa ansamblom za ranu muziku Insula magica iz Novosibirska i da predaje čembalo na Gnjesin akademiji (Akademiя muzыki im. Gnesinыh) u Moskvi. Redovno posećuje Jermeniju, drži koncerte i seminare u Jerevanu, Kijevu i Rigi. Poseban domen njegovog interesovanja je italijanska renesansna i rana barokna muzika za klavijaturne instrumente. Stembridž takođe svira klavikord i cembalo cromatico – čembalo sa 19 tonova u oktavi – rekonstrukcija instrumenta koji je bio rasprostranjen u Italiji u poznom XVI veku. Zajedno sa Vilardom Martinom iz Pensilvanije je napravio rekonstrukciju devetanaestonotne intonacione klavijature slične onoj koju je predložio Dekart 1643. godine. Njegova diskografija obuhvata CD izdanja: Muzika za orgulje i čembalo Mejonea (Mayone) (EMI/Deutsche Harmonia Mundi – nagrađena od strane nemačke kritike); Muzika za orgulje Andrea i Đovanija Gabrijelija na orguljama Katedrale u Arecu iz 1534. godine (Sarx); Consonanze stravaganti, antologija napolitanske muzike iz 1600. godine izvedena na instrumentu cembalo cromatico i orguljama iz XVI veka u Firenci (Ars Musici – nominacija za nagradu Vivaldi, Venecija); Wondrous Machine, antologija engleske muzike od XVI do XVIII veka izvedena na orguljama iz XVIII veka u Veneciji (Quilisima).
Trenutno snima kompletan opus Freskobaldijeve muzike za klavijaturne instrumente.
Program koncerta:
Antonio de Kabeson: Tiento primero tono
1510 – 1566
Đovani Gabrijeli: Canzona “La Spiritata“ (Venice, 1593)
c.1555 – 1612
Ditrih Bukstehude: Praeludium g-moll, BuxWV 163
1637 – 1707
Đirolamo Freskobaldi: Toccata Terza „da sonarsi alla levatione“ (Rome, 1627)
1583 – 1643
Džerald Beri: Sur les pointes (Dublin, 1981)
r.1953
J. S. Bah: Fantasia g-moll, BWV 542/1
1685 – 1750
Džordž Mufet: Passacaglia (Salzburg, 1690)
1653 – 1704
Domeniko Skarlati: Sonata in C, K 159
1685 – 1757
J. S. Bah: Praeludium und Fuge b-moll, BWV 544