Zatvaranje 17. Međunarodnog festivala „Dani orgulja“ – „Orgulje i fanfare“

06.07.2017, 20:30.

Festival zatvaramo uz zvuke fanfara, koncertom kamerne muzike na kome će nastupiti muzičari iz Srbije, Nemačke i Austrije: Lana Jelenković, Filip Rebman, Aleksandar Solunac i Sebastijan Marhold. Program koncerta uporedo predstavlja kombinaciju zvuka orgulja i trube (truba) onako kako su je “čuli” kompozitori u 17. i u 20. veku.
Saradnja domaćih i stranih muzičara u okviru kamernih projekata (koju se kao organizatori trudimo da podržimo i podstaknemo) dragocena je ne samo za muzičare koji su njen deo ili publiku koja na koncertu ima priliku da uživa u rezultatu udruživanja njihovih talenata i veština, već i za promociju kulturne sredine Beograda.

Orgulje i fanfare
LANA JELENKOVIĆ (Srbija), orgulje
FILIP REBMAN (Nemačka), truba
ALEKSANDAR SOLUNAC (Srbija), truba
SEBASTIJAN MARHOLD (Austrija), tuba

Program:
Hajnrih Ignac Franc fon Biber
Sonata tam aris quam aulis servientes, br. 7 za 2 trube, 2 violine, violončelo i kontinuo

Vinsent Perisketi
The Hollow Men, op. 25 za trubu i gudački orkestar
(za trubu i orgulje priredio kompozitor)

Alan Hovanes
Prayer of Saint Gregory (interludij iz opere Etchmiadzin), op. 62b
(za trubu i orgulje priredio kompozitor)

Paul Hindemit
Sonata za orgulje br. 3 (Na stare narodne pesme)
Ach Gott, wem soll ich’s klagen
Wach auf, mein Hort
So wunsch ich ihr

Teodor Hloušek
Barokni koncert, za tubu i orgulje
Comodo
Sostenuto
Allegro

Petronio Frančeskini
Sonata u D–duru za 2 trube, gudače i kontunuo
Grave
Allegro
Adagio
Allegro

Biografije:
Lana Jelenković (1981, Beograd) je diplomirala i magistrirala na odseku orgulja na FMU u Beogradu. Usavršavanje je nastavila 2006. godine u Nemačkoj gde je koncertnom diplomom završila postdiplomske studije orgulja na Visokoj školi za muziku u Vircburgu u klasi prof. Kristofa Boserta. Na istoj akademiji, na Odseku za staru muziku, diplomirala je i magistrirala istorijske instrumente sa dirkama (čembalo, klavikord i fortepijano) u klasi prof. Glena Vilsona. Paraleleno je završila Internacionalne master studije Organ Expert – ekspertske studije sa stručnim predmetima o gradnji, restauraciji i rekonstruciji orgulja, na Visokoj školi za muziku u Trosingenu i na Univerzitetu Tor Vergata u Rimu. Tokom školovanja bila je stipendista Fonda za mlade talente Ministarstva za omladinu i sport Republike Srbije, Fondova Madlen Janković Cepter, Alfred-Toepfer-Stiftung, Leni-Geissler-Stiftung i Rotrarier-Stiftung. Usavršavala se na brojnim majstorskim kursevima širom Evrope. Nastupala je na međunarodnim festivalima, a na festivalu Dani orgulja – Dies orgranorum i festivalu Ars vivendi clavicembalum u Beogradu prisutna je godinama kao izvođač i saradnik. Aktivna je kao orguljaš, čembalista, kontinuo izvođač i korepetitor, a nastupa sa različitim orkestrima, horovima i kamernim sastavima. Stalni je član baroknih ansambala Tempera Barocca i Sela-Consort, kao i dua za instrumente sa dirkama Omnia. Sarađuje sa Beogradskom filharmonijom i Gudačima Svetog Đorđa. Kao solista i kamerni muzičar nastupala je u Nemačkoj, Francuskoj, Italiji, Makedoniji, Češkoj, Srbiji, Grčkoj, Sloveniji i Luksemburgu. Član je UMUS-a, a radi kao korepetitor za klasičan i savremeni balet u baletskoj školi Lujo Davičo u Beogradu.

Filip Rebman (Frajburg, Nemačka), je studije započeo na Visokoj školi za muziku u Frajburgu u klasi Entonija Ploga, i nastavio u klasi Klausa Šuverka u Bazelu. Njegovo orkestarsko iskustvo obuhvata nastupe u brojnim orkestrima i ansamblima u Evropi kao što su Orkestar festivala Šlezvig-Holštajna, Getingenski simfonijski orkestar, Bavarski kamerni orkestar, Nemački kamerni orkestar u Bremenu, Simfonijski orkestar Tenerifa, Holandski simfonijski orkestar, Nacionalni orkestar Tuluza, Filharmonija Jugozapadne Nemačke u Konstancu, Mahler Chamber Orchestra, orkestar Klangverwaltung. Kao član različitih kamernih sastava redovno nastupa na koncertima u Frajburgu i Dohi. Od 2008. godine radi na mestu druge trube Katarske filharmonije, sa kojom je bio na turnejama po Evropi i SAD pod vođstvom Lorina Mazela i Dimitrija Kitajenka.

Aleksandar Solunac (1978, Beograd) je završio osnovne studije na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu u klasi prof. Mladena Đorđevića. Usavršavao se u klasi znamenitog norveškog trubača Bengta Eklunda i stekao umetničku diplomu. Još tokom studija, redovno je bio angažovan kao orkestarski trubač, a od 2011. godine radi na mestu prve trube Beogradske filharmonije. Kao orkestarski muzičar nastupa u svim većim salama Evrope i SAD-a sarađujući sa dirigenitam poput Zubina Mehte, Danijela Rajskina i Muhai Tanga, a kao solista i član različitih kamernih sastava nastupao je na svim značajnim festivalima u zemlji. Nastupao je kao solista sa Simfonijskim orkestrom RTS, sa Norveškim radio orkestrom i Beogradskom filharmonijom.

Sebastijan Marhold (1992, Keflah, Austrija) je počeo da sivra tubu sa samo 7 godina. Sa 11 je postao član duvačkog orkestra svog grada. Studirao je na Konzervatorijumu u Gracu u klasi prof. Eriha Bendla, prve tube Opere u Gracu. Studije je nastavio na Bečkom konzervatorijumu u klasi prof. Paula Helveksa, prve trube Bečke filharmonije. Godine 2014. je dobio stipendiju i pridružio se Akademskom orkestru Nirnberškog državnog teatra. Dve godne za redom je osvajao prvu nagradu na Nacionalnom austrijskom muzičkom tamkičenju za mlade Prima la Musica 2010. i 2011. godine. Kao orkestarski muzičar svirao je sa mnogim ansamblima kao što su Filharmonija Graca, ORF RSO u Beču, Bečki omladinski orkestar, EUYO, Jeunesse Musical Deutschland, Ansambl Državnog teatra u Koburgu, Nirnberški simfonijski orkestar, Hofer Symphoniker i ansambl Letnje akademije Bečke filharmonije. Godine 2016, primljen je na mesto prve tube Katarske filharmonije.

Loading...